Kodak Retinette 1a + Schneider-Kreuznach 50mm

Kochani dzisiaj przedstawie wam zacny aparat kompaktowy znanej wszystkim marki Kodak
Aparat dostał się w moje ręce przypadkowo,dzięki za czujność Karol! ;-)
Kilka faktów na temat tego aparatu :

  • Czas produkcji: od października 1959 r. Do lutego 1961 r
  • Wyprodukowane: Zakresy numerów seryjnych: od 126677 do 130479, od 136165 do 255166
  • Obiektyw: Schneider-Kreuznach Reomar f: 3,5 / 50mm
  • Migawka: Vero
  • Gorąca stopka


Kodak Retinette 1a posiada wbudowany świetny i zarazem ostry obiektyw 50mm o świetle F/3.5 marki Schneider-Kreuznach,jest dosyć mały i poręczny,w sam raz na fotografię uliczną tzw street ale nie tylko.
Dosyć ciekawym dla mnie zaskoczeniem że dźwignia naciągu/przewijania filmu znajduje się u spodu aparatu a nie tak jak u większości na górze,zapewne ma to służyć wygodzie ale jeszcze nie sprawdzałem,bo aparat w czyszczeniu i przeglądzie ale po wielu oględzinach na sucho mogę stwierdzić że wszystko działa jak należy ale czas pokaże.
Aparat jest oczywiście na film małoobrazkowy 35mm ,jeszcze staram się z nim oswoić i nauczyć,ale nie jest skomplikowany myślę że będzie moim ulubieńcem ;-)
Do tego aparatu jeszcze powrócę i ośmielę się wam przedstawić więcej zdjęć samego aparatu ale i fotografii nim wykonanych ;-) 














19 komentarzy:

  1. Kodak...Marka legenda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojoj, a co to za staruszek? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój dziadek ma dwa jakieś stare aparaty. Mega mnie fascynują ale nic o nich nie wiem. Czasem je sobie pooglądam xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aparaty z dawnych lat są fascynujące i często działają do dziś..;-)

      Usuń
  4. Moim pierwszym aparatem był sprzęt od Kodaka właśnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne wykonanie,czekam na fotki co on potrafi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pooglądałabym z chęcią, jakie cuda potrafi robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jak efekty ? Jestem bardzo ciekawa bo taki sam już do mnie jedzie ;—) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,szczerze? jeszcze nie skończyłem filmu który w nim jest,a następne aparaty przybyły i staram się wykończyć to,ale na pierwszy rzut oka działa na 90% ;-)

      Usuń
    2. mam nadzieje ze ogarnę jakoś obsługę nastawiania tego wszystkiego, a fokus pewnie tez na oko będzie robiony ;—)

      Usuń
    3. Jakiego filmu użyłeś?

      Usuń
    4. Witam ,użyłem Kodak Gold 200 ale jakoś do końca nie mogę go przerobić ;-)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz - każde Wasze słowo jest dla mnie niezwykle ważne. Masz jakieś pytania - zostaw swój email - odpowiem na pewno.